ОГОЛОШЕННЯ ПРО НАМІР ЗДІЙСНИТИ ЗМІНУ ТАРИФІВ НА 2025 РІК ПО КОМУНАЛЬНОМУ ПІДПРИЄМСТВУ «КОМУНАЛЬНИК-М» З ЦЕНТРАЛІЗОВАНОГО ВОДОПОСТАЧАННЯ ТА ЦЕНТРАЛІЗОВАНОГО ВОДОВІДВЕДЕННЯ
На виконання пункту 2 розділу ІІ Порядку інформування споживачів про намір зміни цін/тарифів на комунальні послуги з обґрунтуванням такої необхідності, затвердженого Наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 05.06.2018№ 130, комунальне підприємство «Комунальник –М» доводить до відома споживачів про те, що має намір здійснити зміну тарифів на централізоване водопостачання та централізоване водовідведення на 2025 рік.
Діючі тарифи на послуги з централізованого водопостачання та централізованого водовідведення були затверджені рішенням Виконавчого комітету Маньківської селищної ради від 24.11.2023 № 165-23.Дане рішення набрало чинності з 01.01.2024.
Однак, за цей період вартість даних послуг значно зросла з незалежних причин господарської діяльності, а тому діючі тарифи на централізоване водопостачання та водовідведення не покривають витрат, пов’язаних з наданням цих послуг.
У зв’язку з цим, з метою належного функціонування підприємства виникла необхідність переглянути тарифи на послуги централізованого водопостачання та централізованого водовідведення до економічно обґрунтованого рівня.
КП «Комунальник –М» було подано заяву про встановлення тарифів з відповідними розрахунками від 19.08.2024 № 201та зареєстровано Маньківською селищною радою 19.08.2024 № 3391/02-16.
Тарифи на послуги централізованого водопостачання та централізованого водовідведення розраховані згідно постанови Кабінету Міністрів України № 869 від 01.06.2011 року «Про забезпечення єдиного підходу до формування тарифів на житлово-комунальні послуги»,в редакції постанови Кабінету Міністрів України № 291 від 03.04.2019 року «Порядок формування тарифів на централізоване водопостачання та централізоване водовідведення», з дотриманням наказу № 239 від 12.08.2018р. «Порядок розгляду органами місцевого самоврядування розрахунків тарифів на комунальні послуги, поданих для їх встановлення» та у відповідності до вимог Закону України «Про житлово-комунальні послуги».
Крім того, згідно статті 32 Закону України «Про питну воду, питне водопостачання та водовідведення» формування тарифів на централізоване водопостачання та централізоване водовідведення здійснювалось відповідно до економічно обґрунтованих планованих витрат, визначених на підставі державних та галузевих нормативів витрат ресурсів з урахуванням основних особливостей технологічних процесів комунального підприємства, у тому числі «Поточних індивідуальних технологічних нормативів використання питної води», погоджені сектором у Черкаській області Держаного агентства водних ресурсів України від 15.04.2020, Управлінням екології та природних ресурсів Черкаської ОДА від 15.05.2020 та затверджені рішенням Маньківської селищної ради від 26.06.2020 № 47-18/VII, які визначають обсяг втрат та витрат питної води та інші нормативні показники, які не повинні перевищуватись при розрахунках, та повинні повністю відшкодовувати експлуатаційні витрати та забезпечувати надійну роботу об’єктів централізованого питного водопостачання і водовідведення.
При формуванні тарифів враховувались економічні показники планових років згідно Бюджетної декларації на 2025-2027 роки (в т.ч. витрати, об’єктивне нормування яких неможливе, планувались з урахуванням економічно обгрунтованих витрат за попередній рік, прогнозу індексів змін цін виробників промислової продукції).
Також враховувались Норми питомих втрат електроенергії по водопостачанню підприємства, техніко-економічні розрахунки, податки, збори, обов’язкові платежі, ціни на матеріальні ресурси та послуги у планованому періоді, які мають повністю відшкодовувати експлуатаційні витрати та забезпечуватинадійну роботу об’єктів централізованого питного водопостачання і водовідведення.
Розрахунки проведені шляхом ділення суми річних планових витрат повної собівартості та річного планового прибутку на плановий річний обсяг визначений річним планом. Обсяг витрат визначався із застосуванням нормативного методу на підставі результатів аналізу витрат за попередні роки з урахуванням змін, які передбачаються у плановому періоді.
Згідно постанови Кабінету Міністрів України № 869 від 01.06.2011 року в редакції постанови Кабінету Міністрів України № 291 від 03.04.2019 року тарифи формуються та встановлюються на плановий період- період тривалістю 12 місяців (з 1січня по 31 грудня). Формування базових тарифів здійснено підприємством відповідно до річних планів ліцензованої діяльності з централізованого водопостачання та водовідведення, які визначені відповідно до вимог поточних індивідуальних технологічних нормативів використання питної води з урахуванням фактичних за останні п’ять років та прогнозованих обсягів реалізації послуг централізованого водопостачання та водовідведення, ускладнених зі споживачами договорів та інших техніко – економічних факторів.
Визначена планова реалізація води в розмірі 95 тис. м3, в тому числі:
- на потреби населення – 77,0 тис. м3;
- бюджетним установам та організаціям – 10,0 тис. м3;
- іншим споживачам – 8,0 тис. м3.
Плановий пропуск стоків через очисні споруди визначено в розмірі 83 тис. м3, в тому числі:
- від населення – 44,0 тис. м3;
- бюджетних установ та організаціям – 23,0 тис. м3;
- інших споживачів – 16,0 тис. м3.
Основним чинником, що вплинув на ріст собівартості та середньозваженого тарифу на централізоване водопостачання та централізоване водовідведенняє постійне зростання основної із складових тарифів, зокрема: електрична енергія, вартість якої зросла на 51,8% у порівнянні із тарифом серпня 2023 року до вересня 2024 року (тариф опубліковано на офіційному сайті постачальника).
У планових тарифах фонд оплати праці розраховано виходячи із прогнозних показників, затверджених Постановою КМУ від 28.06.2024 р. № 751 «Про схвалення бюджетної декларації на 2025-2027 роки», а саме: прогнозний розмір прожиткового мінімуму для працездатних осіб з 01.01.2025 р. - 3028,00 грн (рівень 2024 року) та мінімальної заробітної плати 8000,00 грн (рівень 2024 року) та інших гарантій з оплати праці, передбачених законодавством, з урахуванням Галузевої угоди між Міністерством розвитку громад, територій та інфраструктури України, Об’єднанням організацій роботодавців «Всеукраїнська конфедерація роботодавців житлово-комунальної галузі України» та Центральним комітетом профспілки працівників житлово-комунального господарства, місцевої промисловості, побутового обслуговування населення України на 2023-2027 роки та колективного договору підприємства.
Оплата праці персоналу включає:
- основну зарплату персоналу відповідно до встановлених норм праці (норм часу, обслуговування), тарифних ставок (окладів) за фактичною чисельністю працівників;
- додаткову заробітну плату за особливі умови праці у вигляді доплат і надбавок до тарифних ставок і окладів (доплата за роботу у важких та шкідливих умовах, інші виплати, встановлені законодавством).
Пропорційно до рівня заробітної плати формувались відрахування на соціальні заходи.
Планова сума амортизаційних відрахувань на 2025 рік визначена лінійним методом відповідно до податкового кодексу, виходячи із суми фактичних відрахувань за 2023 рік.
Рівень витрат, пов’язаних зі сплатою податків, зборів та інших передбачених законодавством обов’язкових платежів, протягом 2025 року буде збільшуватись. Одним із пріоритетів податкової політики по Бюджетній декларації в короткостроковій перспективі стане розширення поточної бази оподаткування, зокрема шляхом змін в оподаткуванні військовим збором, в тому числі перегляд розміру збору. Також зросли ціни на реактиви, паливно-мастильні матеріали, запчастини, спецодяг, матеріали та інші матеріальні ресурси.
Видипослуг
|
Од. вимі- ру |
Діючий тариф з01.01.2024 з ПДВ, грн |
Економічнообґрунтований тариф з 01.01.2025 з ПДВ, грн |
Збільшення/ зменшення тарифу |
|||||
Населення |
Бюджетні організації |
Інші спожи- вачі |
Населення |
Бюджетні організації |
Інші спожи- вачі |
грн |
% |
||
Водопостачання |
м3
|
55,00 |
55,00 |
55,00 |
66,56 |
66,56 |
66,56 |
+11,56 |
21,02 |
Водовідведення |
м3
|
34,96 |
34,96 |
34,96 |
40,26 |
40,26 |
40,26 |
+5,30 |
15,16 |
Приведення тарифів до економічно обґрунтованого рівня є необхідним заходом для стабільного функціонування підприємства та безперебійного забезпечення споживачів питною водою.
Розрахункові (планові) тарифи на централізоване водопостачання та централізоване водовідведення з 01.01.2025 становитимуть:
- послуг з централізованого водопостачання – 55,47грн/м3 (без ПДВ)
- послуг з централізованого водовідведення – 33,55 грн/ м3(без ПДВ)
Відповідно до розрахунків планової повної собівартості з централізованого водопостачання та централізованого водовідведення планові тарифи з надання даних послуг становитимуть:
- послуг з централізованого водопостачання –66,56 грн/м3 (з ПДВ)
- послуг з централізованого водовідведення - 40,26 грн/м3 (з ПДВ)
Заяви,зауваження та пропозиціїприймаються до 05 вересня 2024 року включно за адресою: 20101 Черкаська обл., Уманський р-н, с-ще Маньківка вул.Соборна, 3 тел. 0967768473, 6-15-96
РОЗРАХУНОК
повної собівартості та середньозваженого тарифу
на послугу з централізованого водопостачання
(без податку на додану вартість)
№ з/п |
Показник |
Код рядка |
Передбачено чинним тарифом |
Плановий період 2025 рік |
|||
усього, |
грн/куб. м |
усього, |
грн/куб. м |
||||
тис. грн |
тис. грн |
||||||
А |
Б |
В |
1 |
2 |
3 |
4 |
|
1 |
Виробнича собівартість, усього, зокрема: |
1 |
3837,62 |
38,38 |
4294,28 |
45,20 |
|
1.1 |
прямі матеріальні витрати, зокрема: |
2 |
1867,27 |
18,67 |
2308,02 |
24,29 |
|
1.1.1 |
покупна вода |
3 |
|
|
|
|
|
1.1.2 |
покупна вода у природному стані |
4 |
|
|
|
|
|
1.1.3 |
електроенергія |
5 |
1745,63 |
17,46 |
2189,57 |
23,05 |
|
1.1.4 |
інші прямі матеріальні витрати |
6 |
121,64 |
1,22 |
118,45 |
1,25 |
|
1.2 |
прямі витрати на оплату праці |
7 |
660,13 |
6,60 |
698,12 |
7,35 |
|
1.3 |
інші прямі витрати, зокрема: |
8 |
265,23 |
2,65 |
263,59 |
2,77 |
|
1.3.1 |
єдиний внесок на загальнообов’язкове державне.соціальне страхування працівників |
9 |
145,23 |
1,45 |
153,59 |
1,62 |
|
1.3.2 |
амортизація основних виробничих засобів та нематеріальних активів, безпосередньо пов’язаних із наданням послуги |
10 |
|
|
|
|
|
1.3.3 |
інші прямі витрати |
11 |
120,00 |
1,20 |
110,00 |
1,16 |
|
1.4 |
загальновиробничі витрати |
12 |
1044,99 |
10,45 |
1024,55 |
10,78 |
|
2 |
Адміністративні витрати |
13 |
421,85 |
4,22 |
626,76 |
6,60 |
|
3 |
Витрати на збут |
14 |
242,78 |
2,43 |
267,10 |
2,81 |
|
4 |
Інші операційні витрати |
15 |
67,22 |
0,67 |
68,10 |
0,72 |
|
5 |
Фінансові витрати |
16 |
|
|
|
|
|
6 |
Усього витрат повної собівартості |
17 |
4282,32 |
45,69 |
5256,24 |
55,33 |
|
7 |
Витрати на відшкодування втрат |
18 |
|
|
|
|
|
8 |
Планований прибуток |
19 |
14,00 |
0,14 |
13,00 |
0,14 |
|
8.1 |
податок на прибуток |
20 |
2,52 |
0,03 |
2,34 |
0,02 |
|
8.2 |
чистий прибуток, зокрема: |
21 |
11,48 |
0,11 |
10,66 |
0,11 |
|
8.2.1 |
дивіденди |
22 |
|
|
|
|
|
8.2.2 |
резервний фонд (капітал) |
23 |
|
|
|
|
|
8.2.3 |
на розвиток виробництва (виробничі інвестиції) |
24 |
11,48 |
0,11 |
|
|
|
8.2.4 |
інше використання прибутку |
25 |
|
|
|
|
|
9 |
Вартість водопостачання для споживачів за відповідними тарифами |
26 |
4296,32 |
45,83 |
5269,24 |
55,47 |
|
10 |
Обсяг водопостачання споживачам, усього,зокрема на потреби (тис. куб. м): |
27 |
100,0 |
|
95 |
|
|
10.1 |
населення |
28 |
86 |
|
77 |
|
|
10.2 |
бюджетних установ та організацій |
29 |
8 |
|
10 |
|
|
10.3 |
інших споживачів |
30 |
6 |
|
8 |
|
|
10.4 |
інших водопровідно-каналізаційних господарств |
31 |
0 |
|
0 |
|
|
11 |
Середньозважений тариф |
32 |
|
45,83 |
|
55,47 |
РОЗРАХУНОК
повної собівартості та середньозваженого тарифу
на послугу з централізованого водовідведення
(без податку на додану вартість)
№ з/п |
Показник |
Код рядка |
Передбачено чинним тарифом |
Плановий період 2025 рік |
|||
усього, |
грн/куб. м |
усього, |
грн/куб. м |
||||
тис. грн |
тис. грн |
||||||
А |
Б |
В |
1 |
2 |
А |
Б |
|
1 |
Виробнича собівартість, усього, зокрема: |
1 |
2060,37 |
22,89 |
2100,02 |
25,30 |
|
1.1 |
прямі матеріальні витрати, зокрема: |
2 |
335,33 |
3,73 |
389,84 |
4,70 |
|
1.1.1 |
послуги сторонніх підприємств з очистки стоків |
3 |
|
|
|
|
|
1.1.2 |
електроенергія |
4 |
250,83 |
2,79 |
313,82 |
3,78 |
|
1.1.3 |
інші прямі матеріальні витрати |
5 |
84,50 |
0,94 |
76,02 |
0,92 |
|
1.2 |
прямі витрати на оплату праці |
6 |
763,89 |
8,49 |
786,67 |
9,48 |
|
1.3 |
інші прямі витрати, зокрема: |
7 |
168,05 |
1,87 |
173,07 |
2,09 |
|
1.3.1 |
єдиний внесок на загальнообов’язкове державне соціальне страхування працівників |
8 |
168,05 |
1,87 |
173,07 |
2,09 |
|
1.3.2 |
амортизація основних виробничих засобів та нематеріальних активів, безпосередньо пов’язаних із наданням послуги |
9 |
|
|
|
|
|
1.3.3 |
інші прямі витрати |
10 |
|
|
|
|
|
1.4 |
загальновиробничі витрати |
11 |
793,10 |
8,81 |
750,44 |
9,04 |
|
2 |
Адміністративні витрати |
12 |
320,17 |
3,56 |
459,08 |
5,53 |
|
3 |
Витрати на збут |
13 |
184,26 |
2,05 |
195,64 |
2,36 |
|
4 |
Інші операційні витрати |
14 |
|
|
|
|
|
5 |
Фінансові витрати |
15 |
|
|
|
|
|
6 |
Витрати повної собівартості, усього |
16 |
2564,8 |
28,50 |
2754,74 |
33,19 |
|
7 |
Витрати на відшкодування втрат |
17 |
|
|
|
|
|
8 |
Планований прибуток |
18 |
57,00 |
0,63 |
30,00 |
0,36 |
|
8.1 |
податок на прибуток |
19 |
10,26 |
0,11 |
5,40 |
0,07 |
|
8.2 |
чистий прибуток, зокрема: |
20 |
46,74 |
0,52 |
24,60 |
0,30 |
|
8.2.1 |
дивіденди |
21 |
|
|
|
|
|
8.2.2 |
резервний фонд (капітал) |
22 |
|
|
|
|
|
8.2.3 |
на розвиток виробництва (виробничі інвестиції) |
23 |
46,74 |
0,52 |
|
|
|
8.2.4 |
інше використання прибутку |
24 |
|
|
|
|
|
9 |
Вартість водовідведення споживачам за відповідними тарифами |
25 |
2621,80 |
29,13 |
2784,74 |
33,55 |
|
10 |
Обсяг водовідведення споживачам, усього, зокрема на потреби (тис. куб. м): |
26 |
90 |
|
83 |
|
|
10.1 |
населення |
27 |
46 |
|
44 |
|
|
10.2 |
бюджетних установ та організацій |
28 |
24 |
|
23 |
|
|
10.3 |
інших споживачів |
29 |
20 |
|
16 |
|
|
10.4 |
інших водопровідно-каналізаційних господарств |
30 |
0 |
|
0 |
|
|
11 |
Середньозважений тариф |
31 |
|
29,13 |
|
33,55 |