ІНФОРМАЦІЙНО-АНАЛІТИЧНА ДОВІДКА ПРО ПІДСУМКИ РОБОТИ ЗІ ЗВЕРНЕННЯМИ ГРОМАДЯН У МАНЬКІВСЬКІЙ СЕЛИЩНІЙ РАДІ ЗА І ПІВРІЧЧЯ 2025 РОКУ
Маньківською селищною радою проаналізовано стан роботи зі зверненнями громадян, які надійшли за І півріччя 2025 року. Робота проводилася у порядку, визначеному Законом України «Про звернення громадян», Указом Президента України від 07.02.2008 №109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування», постановою Кабінету Міністрів України від 14.04.1997 №348 «Про затвердження Інструкції з діловодства за зверненнями громадян в органах державної влади і місцевого самоврядування, об’єднаннях громадян, на підприємствах, в установах, організаціях незалежно від форм власності, в засобах масової інформації» із змінами.
Питання роботи зі зверненнями громадян, котрі відображають найбільш актуальні проблеми мешканців громади, залишається одним із пріоритетних напрямів діяльності місцевої влади і перебуває на постійному контролі у виконавчому комітеті Маньківської селищної ради.
Упродовж І-го півріччя 2025 року зареєстровано та розглянуто 156 звернень громадян, письмових – 39, на особистому прийомі у керівництва прийнято - 117 громадян.
Аналізуючи кількість звернень, що надійшли до Маньківської селищної ради за звітний період І півріччя 2024 року, слід зазначити, що загальна кількість звернень у порівнянні з відповідним періодом (185) зменшилась на 29 звернень.
Як і в попередні роки громадяни продовжують активно звертатись до органів влади вищого рівня. За звітний період надійшло 11 звернень громадян, з них до Урядової «гарячої лінії» 8, до Черкаської обласної державної адміністрації 2, Міністерства соціальної політики України -1. У порівнянні з відповідним періодом минулого року загальна кількість (27) зменшилась на 16. Основні питання, які порушувались у зверненнях громадян стосувалися соціального захисту (виділення матеріальної допомоги для внутрішньо переміщених осіб та інвалідів, житлової політики (про допомогу у придбанні житла для ВПО), комунального господарства (щодо обстеження та ремонту ділянки дороги траси Т 2411 від с. Паланочка до с. Роги Уманського району Черкаської області, протяжністю 2 км., про виготовлення генерального плану с. Харківка, про сприяння у отриманні дозволів щодо реконструкції овочесховища СФГ «Насіння», проведення термінових заходів щодо не розповсюдження хвороби сказу тварин с. Кривець.
Звернення, що надходили з Черкаської обласної державної адміністрації та Черкаського обласного контактного центру урядової «гарячої лінії» в переважній більшості вирішувались в оперативному порядку, громадянам надавались консультації та практична допомога у вирішенні проблем з якими вони звертались.
Із усіх звернень зареєстровано 5 повторних та 17 колективних звернень. Конституційним правом на звернення скористалися 770 осіб (враховуючи 17 колективних звернень, в яких було 615 підписів).
Найбільше колективних звернень надійшло від жителів громади з питань ремонту вулиць населених пунктів Маньківської громади, аграрної політики і земельних відносин, про залишення в штаті сектору культури та туризму 0,5 штатної одиниці завідувача філії КЗ «Маньківський селищний центр культури та дозвілля»
с. Мала Маньківка Уманського району Черкаської області, про взяття на баланс
вуличного освітлення вул. Райдужна в селищі Маньківка, про зменшення тарифу
КП «Комунальник-М» за послуги водопостачання для мешканців с. Поминик.
За цими зверненнями заявникам надані відповідні роз’яснення згідно з чинним законодавством.
Причиною повторності звернень у більшості випадків є незадоволення заявниками наданими їм роз’ясненнями щодо порядку вирішення проблеми.
При розгляді звернень особлива увага приділялася своєчасному наданню відповідей заявникам, підвищенню відповідальності керівників та відповідних
працівників за розгляд звернень, поліпшенню умов реалізації конституційного права громадян, вирішенню проблем, з якими звертаються громадяни недопущення та безпідставної передачі розгляду звернень іншим органам.
Як у мирний час, так і у період дії воєнного стану відповідно до Закону України «Про звернення громадян» громадянам забезпечена можливість звертатись до
Маньківської селищної ради особисто на прийом до керівництва.
На виконання Указу Президента України від 7 лютого 2008 року № 109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування» розпорядженням селищного голови від 11 січня 2021 р. № 3-ОД затверджений «Графік особистого прийому громадян посадовими особами Маньківської селищної ради та її виконавчих органів».
За звітний період керівництвом селищної ради на особистому прийомі прийнято 117 громадян. Громадянами порушувались питання соціального захисту, надання матеріальних допомог малозабезпеченим верствам населення, ремонту дорожнього покриття, аграрної політики та земельних відносин, оренди водних об’єктів, працевлаштування, надання якісних послуг водопостачання КП «Комунальник-М», щодо належного обслуговування працівниками КУ «Центр надання соціальних послуг» на дому пенсіонерам, мобілізації військовозобов’язаних, щодо нападу на людей безпритульними собаками у селищі Маньківка та інші.
Всі звернення, що були прийняті на особистому прийомі розглядалися відповідно до вимог чинного законодавства.
Щоденно з 8-00 до 17-15 мешканці Маньківської СТГ мають можливість отримати необхідну консультативну та інформаційну допомогу провідним спеціалістом – секретарем керівника відділу документообігу та організаційно-господарської роботи виконавчого комітету селищної ради, відповідальної за звернення громадян за контактним телефоном (04748) 6 25 00. За звітний період звернулось 37 громадян.
Керівництво селищної ради особливу увагу приділяє вирішенню проблем, з якими звертаються члени сімей військовослужбовців, які загинули під час захисту незалежності, суверенітету та територіальної цілісності держави, військовослужбовців ЗСУ, які захищали або захищають Україну, членів їх сімей, ветеранів війни та праці, громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, багатодітних сімей, одиноких матерів та інших громадян, які потребують соціального захисту. Створено умови для вільного доступу громадян з обмеженими фізичними можливостями до приміщення селищної ради. Ретельно перевіряються всі звернення, в яких викладаються факти безпідставної відмови у задоволенні законних вимог заявників.
За звітний період до виконавчого комітету селищної ради надійшло 66 таких звернень, у тому числі від учасників бойових дій – 7, осіб з інвалідністю внаслідок війни – 3, від інвалідів І групи – 5, від інвалідів ІІ групи – 8, від інвалідів ІІІ групи
– 6, від багатодітних сімей – 4, від одиноких матерів – 1, учасників ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС – 1, від ветеранів військової служби – 17, учасників бойових дій – 7, внутрішньо-переміщених осіб – 7.
З метою вирішення питань, з якими звертаються громадяни, що потребують соціального захисту та підтримки, рішенням селищної ради від 16.03.2021 року №7-13/VІІІ “Про затвердження Положення про порядок надання одноразової матеріальної грошової допомоги жителям Маньківської територіальної громади» створена комісія селищної ради з надання одноразової матеріальної грошової допомоги жителям Маньківської громади.
За 1 півріччя 2025 року за рахунок коштів місцевого бюджету виплачено одноразової матеріальної допомоги 144 жителям громади на суму 790,5 тис. грн.,
з них:
- 48 військовослужбовцям, учасникам бойових дій та особам з інвалідністю внаслідок війни на суму 259,0 тис. грн;
- 2 внутрішньо переміщеним особам на суму 2,5 тис. грн;
- 5 особам, які мають дітей з інвалідністю та неповнолітніх на суму 20,0 тис. грн;
- 45 особам з інвалідністю на суму 94,0 тис. грн;
- 9 особам з інвалідністю з хронічною нирковою недостатністю виплачується одноразова допомога щомісячно по 1 тис. грн. За 1 півріччя 2025 року виплачено допомоги на суму 52,0 тис. грн;
- 12 членам сімей зниклих безвісти військовослужбовців виплачено допомоги на суму 180,0 тис. грн;
- 5 членам сімей загиблих військовослужбовців виплачено допомоги на суму 150,0 тис. грн;
- 3 жителям громади виплачено допомогу на поховання родичів на суму 6,0 тис. грн;
- 15 особам похилого віку виплачено допомоги на суму 27,0 тис. грн.
Питання, які порушувалися громадянами у звітному періоді:
14 - аграрної політики і земельних відносин;
31 - соціальний захист населення;
1 – праці і заробітної плати;
2 - охорона здоров'я;
25 - комунальне господарство;
9 – житлової політики;
2 – культура та культурна спадщина, туризм;
2 - забезпечення дотримання законності та охорони правопорядку, запобігання дискримінації;
1 – діяльності місцевих органів виконавчої влади;
2 - діяльності органів місцевого самоврядування;
5 – обороноздатність, суверенітет, міждержавні і міжнаціональні відносини;
62 – інші.
Усі пропозиції, заяви, скарги громадян, що надходили поштою, засобами електронного зв’язку та в інший спосіб, розглядалися згідно з чинним законодавством.
Вирішено позитивно – 49 звернень, відмовлено в задоволенні – 5, надані кваліфіковані роз’яснення – 88 звернень. Залишилися на контролі – 14 звернень.
20 лютого 2025 року на засіданні виконавчого комітету селищної ради заслухано питання «Про стан роботи із зверненнями громадян у виконавчому комітеті Маньківської селищної ради за 2024 рік» та прийнято відповідне рішення від
20 лютого 2025 № 25-25. Керівникам структурних підрозділів селищної ради та старостам старостинських округів наголошено про обов’язкове дотримання норм чинного законодавства щодо організації розгляду звернень громадян.
Виконавчим комітетом селищної ради та старостами старостинських округів і надалі буде проводитися системна та послідовна робота щодо забезпечення належного контролю за виконанням законодавства про звернення громадян.
Відповідальним працівником по роботі зі зверненнями громадян заведені журнали реєстрації заяв, скарг та звернень громадян та журнал особистого прийому громадян головою ради територіальної громади та першим заступником. Журнали пронумеровані, прошнуровані та скріплені печаткою, підписані селищним головою. Форма журналів відповідає вимогам чинного законодавства, заповнення журналів
здійснюється на належному рівні. Всі розглянуті звернення за звітний період укомплектовані в справи, відповідно до вимог чинного законодавства.
Керуючись нормами Закону України «Про звернення громадян» подати звернення до селищної ради громадяни мали можливість письмово, поштою: 20101 селище Маньківка, Уманського району, Черкаської області, вул. Шевченка, 9 або шляхом надсилання на спеціально визначені електронні адреси селищної ради mankivka_selrada@ukr.net, mankivkatergromada@gmail.com.
Для інформування населення громади в приміщенні Маньківської селищної ради та адмінприміщеннях старостинських округів наявні інформаційні стенди, на яких розміщено графіки прийому громадян, як посадовими особами селищної ради, так і особами вищого рівня різних форм підпорядкування, які поновлюються у відповідності до внесених змін.
Відповідно до пункту 5 Указу Президента України від 07.02.2008 №109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів
місцевого самоврядування» відповідальним працівником проводилась робота по наповненню офіційного веб-сайту селищної ради актуальною інформацією.
У рубриці «Звернення громадян» розміщена необхідна довідкова інформація для громадян, а саме: графік прийому керівництвом селищної ради, зразок оформлення
заяви-звернення, зразок оформлення електронного звернення громадян, нормативно - правові акти, якими керується у своїй роботі селищна рада, інформаційно - аналітичні
довідки про підсумки роботи зі зверненнями громадян у селищній раді та контакти відповідальної особи зі зверненнями громадян.
Селищна рада створює всі необхідні умови для реалізації громадянами своїх прав на звернення та продовжує працювати над виконанням Закону України «Про звернення громадян» та Указу Президента України від 07.02.2008 №109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування»,
тому питання організації роботи зі зверненнями громадян перебуває на постійному контролі керівництва Маньківської селищної ради.